..... Ha ez csak egy álom, akkor ne keltsetek fel.....................

Az én mesém


Ennek a posztnak már nagyon sokszor nekikezdtem..........


először "csak" a műhelyépítést szerettem volna bemutatni, ahogy szoktam lépésről - lépésre.....
de ahogy telt az idő, kerekedett a történet ................gondoltam, most már megvárom az 1 éves blogszülinapot .......majd jött a hihetetlen felkérés  - legyek Annie Sloan Stockits....... amíg csak 99% volt addig nem szerettem volna bejelenteni ..........hát ismét vártam

Félek amit leírok és amit képekben fogtok látni, nem tudja visszaadni azt ami itt történt.
.....az, hogy született valami ..........valami, amit el sem merek hinni .....valami valami, csodálatos dolog


 A műhelyemet az én 65 éves Apukám építette (Férjem és a Nagyfiam segítségével)
mint mindent itthon, a saját két kezével a semmiből ..................és erről most ilyen fényképeim vannak azaz lépésről - lépésre megörökítettem ...............ez nekem felbecsülhetetlen,
(na ez az igazi DIY :) ami most divat, Neki világ életében természetes volt)
köszönöm..........
......úgyhogy ez most tényleg nagy dolog!!!  (köszönöm, sosem tudom meghálálni Neki, a sok sok segítséget)

de miért is kellett nekem műhely?

......kezdetek
adtam magamnak másfél évet, vagy csinálom azt amit imádok
 (bútortfestek, dekorálok, rajzolok, fúrok faragok) és megpróbálok a hobbimból megélni
vagy visszamegyek 8 órába az egyetemre dolgozni, és csinálom azt amit tanultam :(
(a Férjem szerint vétek lenne, a kezeimet egy irodába zárni)
ez volt kereken egy éve
 (haha ......már majdnem másfél éve :) mondtam, hogy régóta készül ez a poszt)

tavaly karácsonyra kaptam Az Asztalom (a blog névadóját) azaz a konyhaasztalom
és a nyáron már annyi munkám volt, hogy nem láttam a végét, ezt leírni is alig merem,
 ne kérdezzétek honnan tudom amit tudok, miért úgy csinálom ahogy
egyszerűen nincs válasz .........szívvel- lélekkel és a kezeim önálló életet élnek .... nem tudom....egyszerűen nem tudom......nincsenek szavak...fogalmam sincs....

kinőttem a konyhánkat, leköltöztem Apukám műhelyébe a pincébe...... azt is kinőttem és átmentem a nagy garázsba ......már minden autó kint állt az udvaron, a három garázsban pedig bútorok...........
....az apró "nappalikonyhaétkezőnkben" kora tavasz óta, tartom a workshopokat (most áprilisban lesz 1 éve) először havonta, utána már kéthetente volt rá igény, sőt ..........
a családom toleranciaszintje egyre fogyott, áldatlan állapotok uralkodtak................
elhatároztuk megcsináljuk nekem a kis garázst..............mivel rengeteg munkám volt, gyorsan elszaladt a nyár, sürgősen lépni kellett, nyakunkon volt a hideg
"Gergelyéknél" két véglet létezik:
A)
 kipakolunk, kimeszelünk és bepolcozzuk tokától - bokáig .........beázik? ............alacsony?.....
egy sötét lyuk? ......nem számít..............jó lesz az
B)
leromboljuk és építünk egy zsír újat

:) a B verziót választottuk
tadadadaaam Az Asztalom műhelye .........................ilyen volt



akkor: step by step

Először is rendeltünk egy óriási konténert és a fiúk kipakoltak. Az elején még kérdezgették
- Ez kell? .... és ez? ...... ez?
a végére szép csendben kérdezés nélkül megoldották, kidobálták mert rájöttek ha megkérdezik tulajdonképpen semmi nem változik, hiszen azért tároltuk eddig is, hogy egyszer jó lesz valamire....
Eközben én az internetet bújtam, mert apukám adott egy listát, mire lesz szükségünk első körben
(ez öt éve is bevált mikor építkeztünk, én kiválasztottam, árat kalkuláltam és megrendeltem Ők beépítették)

találtam új ikersejt téglát 40ft/db és nem "kukutyinban" hanem tőlünk 20km-re
a feltételek összeálltak :) :)







gombaölővel, fa védővel kezeltük a gerendákat

egy helyről megrendeltünk "mindent"










az üres lyuk :) ... na....csak egy meszelés :) :) :)


lányok festettek :) mert a megrendelések sorakoztak, a fiúk bontottak

a bontás 


 kiderült, hogy 1976-ban egy "atom" bunkert épített apukám a 120-as skodánknak :)









Erős barátainknak hála, délutánra már a nap is besütött :)
 és egy csákány megadta magát


én biztosítottam az erőnlétet :)
 titokban elugrottam sört vásárolni,
mivel nem vagyok szakértője a témának ezért az árából indultam ki,
és a majdnem 18 éves fiamra is gondolva a legdrágább citromos verziót választottam
meglepetésnek szántam ........hát sikerült ...látva a reakciót
 (értetlen hülye fejeket)
.........hááááááát az  "alcohol free" feliratot nem vettem észre,
 de a kaja az legalább finom lett :)




a hátsó sarokban lévő lépcső
lebontása több napot vett igénybe




sok tervem van és tudom semmi sem lehetetlen .........de egy dolog azért biztos, autót szerelni NEM fogok :) ezért az aknát sittel töltöttük fel, 1) a bazi nehéz lépcső darabokat "csak" bele kellett billenteni
2) ennyivel is több fért a már 2. óriás konténerbe
db/40E Ft itt a fizetésnél már a hajam hullott






 ÉPÍTKEZÉS :)

falakat emeltek, ablakot vágtak,




alaposan szigeteltek felülről



Édesem a zsindelyezésben már profi :)


 Nagy szerencsénkre kaptunk bontott ablakokat,.......................... volt amit tok nélkül, így ajtó és ablak keretet is készítettek,

Ennek köszönhetjük most a mesébe illő párát :) amit olyan sokan kérdeztek, hogy-hogy csinálok :)



és a csodálatosan besütő napfényt



Nnnaaaaa igen ........... ezt csak azért mutatom, hogy már én is nagyon, hasznos akartam lenni ......................ezért (ragacsos) kültéri zománc festékekkel lefestettem (majd antikoltam) az ablakokat és az ajtót............sokat kínlódtam vele




teljesen hiába
......ugyanis......sikerült négyből három ablaknak a BELSŐ felét, időjárásállóra elkészítenem
 ...pedig tényleg sokat "matekoltam" melyik lesz a jó oldal......
nyugtatom magam, hogy iszonyú fáradt voltam, már akkor is.........vagy tényleg ennyire hülye lennék..........?   :)

a belső falakat szépen kiegyenesítették és kiglettelték (én mondtam, hogy nem kell)



már itt is imádtam és álmodoztam a berendezéséről


eljött az ÉN időm
találtam bontott, törött szeletelt téglát 300Ft/2m ÉS mindezt a fölöttünk lévő utcában :)


csemperagasztóval lett feltéve, majd a szélénél jól "összemalteroztam" ezt apukám már nézni sem bírta, mit művelek a szép falakkal :) :) én mondtam, hogy ne fáradjanak a precíz gletteléssel :)


és itt persze már a kicsik is nagy élvezettel segítettek, ugyanis ez a "stílus" elronthatatlan


Sok kísérletezésbe telt mire kitaláltam a technikát, hogy érhetek el "kopottöregpenészes" hatást
(ilyenkor a legtöbb normális ember pont festőért kiált)




alulról is alaposan szigeteltük


 a festékboltban nem létrázható hanem "motorozható" fóliát kértem :)
 ennél a pontnál már biztosan tudtam, hogy mekkora az akkora, azaz nem körülbelül 20m2 a műhely hanem pont 20m2, mivel a  fólia teljesen betakarta


a legolcsóbb lucfenyő padlót választottam


A Bálnában az Antik Placcon nagyon kedvelt táblám után készítettem el








A gyerekek befogadtak egy cicát :) ami igen jól érezte magát a készülő műhelyben, mikor kitettem az ajtón beugrott az ablakon és végigsétált a frissen festett padlón, majd helyet foglalt a kellős közepén :)


 ilyen a "macskamintás" padló



Mikor ezeket a sorokat írom már full üzemmódban használom a műhelyt, így beszámolhatok a tartósság és tisztíthatóságról, nagy  igénybevétel esetén. Jól bírja a felmosást, egy-egy bútorfestő workshop alkalmával nyakig festékes minden, de minden (próbálok vigyázni) de az asztalt székeket húzgáljuk, tologatjuk és nem karcolódott (eddig)

ez lett a végeredmény :) 



Egyetlen egyszer hívtunk "külsős" szakembert egy villanyszerelőt, mert mindannyian egyetértettünk abban, hogy hosszú távon ez lesz a legbiztonságosabb. Egy nagyon kedves, ezer éve barát, szomszéd bácsit :) nagyon ügyes, nagyon rendes, nagyon vicces, minden rendben ment
hihihii...
de ezt azért megmutatom :)

szóval a mi kis "atom bunkerünkbe" apukám 1976-ban az autószerelő akna mellé, beköttette a 380-as "ipari" áramot is. Én mondtam, hogy nekem erre, nem lesz szükségem (remélem) ezért nyugodtan takarjuk el a falon.

Hát én egy képre gondoltam ami elrejti majd a műanyag fedelet :)   .......................
.........és ezzel várt a bácsi :) a szabadon hagyott FŐ fal kellős közepén :) :)


apukám megkönyörült, látható szenvedésemen és másnap titokban leszerelte és tényleg takarhatóvá tette.

A nagyszüleimtől örökölt fogas rejti most az én "ipari" áramomat :)


Ez a "szerkezet"  biztosítja, hogy igazi műhelyként tudjon üzemelni a helyiség.
Csiszolásnál a port  nagyon klasszul kiviszi és így a rémesen büdös otex alapozó használata is "agyhalál" nélkül lehetséges. (és nem kell harci gázálarcot viselni)



 Ezzel a nem túl esztétikus de nagyon hasznos DIY megoldással tartom bent a meleget :)
 ha bekapcsolom csak ki kell húzom a vödröt!


Az álmom egy teasparhelt volt, sikerült is találnom egy egy éves, kétszer használt csodát, féláron. Telefonon mindent lebeszéltem, szállítás.............. számlaszám .........minden  .......................... 
majd mint egy bomba robbant a fejemben ..........KÉMÉNY???????????????????
kértem az urat várjon egy kicsit, mert van egy KIS problémám 
mint megtudakoltam a kis problémám alaphangon is 200000Ft felett van, mert a ház fala több mint 14m magas :( :( 
+ még a kályha ára ..................hát tudom, hogy otthonos, gazdaságos, és IMÁDOM de ezt most nem engedhettem meg magamnak :( 

így lett a fűtésem megoldása, a pincében évtizedek óta pihenő, öntöttvas radiátor :) amit apukám egy délelőtt alatt felszerelt és beüzemelt :) és amit én csak úgy nagyjából bronzra fújtam 


Kívülről is megkapta a szigetelést és a téglaburkolatot 

(a buddháknak hála egyetlen szem eső sem esett a hat hét alatt ilyen időszakot a nyáron nem tudtunk volna kifogni)

2015.01.05-én Tiszteletreméltó Kalszang láma Gyógyító Buddha beavatást adott a családunknak és megáldotta Az Asztalom műhelyét és az ott folyó munkát



Hálás köszönet Apukámnak és a családom minden tagjának a sok sok segítségért és, hogy vannak nekem 


most így néz ki :) a térkövek szép kupacokban várják a tavaszt 

de az élet nagyon izgalmasan zajlik odabent


és mint írtam eltelt az idő a bejegyzés elkezdése óta, hisz már tavasz lett :)












Annie Sloan és én 

Mikor a befejező sorokat írom, már hivatalosan is én vagyok, azaz  Az Asztalom  Magyarország új Annie Sloan Chalk Paint forgalmazója, el sem hiszem, hogy ez velem történik :) :)
Hálás köszönöm Szendrődi Enikőnek Nemiskacat


Szeretettel várlak benneteket, látogassatok el az én mesébe
illő zugocskámba, az ajtóm mindig nyitva áll



folyt köv.

ui:
elnézést a zagyva és sokszor követhetetlen szövegért ......ez most ilyen lett.......legtöbbször sírás miatt hagytam abba.....és kezdtem újra és újra   ...és ezek mind mind..... öröm könnyek.....
..... ha ez csak egy álom, akkor ne keltsetek fel.....................

Szeretettel Erika



Népszerű bejegyzések