Padlizsán lilára koptattam Az Asztalom

Mostanában nincs túl sok szabadidőm az öncélú festegetésre.
Az új műhelyem a finishben van :) a bútorokat már régen "összekukáztam"de azokat sürgősen le kell festenem, mert mégse rendezhetem be "medvebarna" rémségekkel az új gyönyörű színes kis kuckómat.
tudom tudom ...a suszter cipője......
 Például ez az asztal alapdarab lesz  egyszerűen muszáj volt ezzel kezdenem.






előzmény:

Nagyon sok akril festékre volt és lesz mostanában szükségem ezért Brigitől az Ötletkuckó Kézművesbolt tulajdonosától berendeltem Pentart akril festékekből egy nagy adagot (karácsonyi ládák, bababútor, falfestés, bútorra motívum festés, cégér készítés) mikor már a rendelésem leadtam egyszer csak ellepte a facebook oldalait, hogy DIY  bloggerek tesztelésre kaptak termékeket és, hogy van valami ÚJ valami csoda cucc :) fára, fémre, csiszolás nélkül stb.......
hát mondhatom felkeltette az érdeklődésemet és azonnal hívtam Brigit ha még nem késő így látatlanban tegyen a csomagomhoz abból a csodacuccból egy bordót és egy feketét.

Nem szeretek gyakorolni élesben működöm, nem lehet csak úgy egy kaspóval meggyőzni
és mivel bútorfestő vagyok a "hogyan és mikéntet"  a saját kezeimmel akartam kitapasztalni.

Szóval : Dekor Paint Soft

A műhelyemben ezt a régi stabil konyhaasztalt íróasztalnak szeretném majd használni.
Nem volt rajta felületi sérülés, de csak az öreg ördög tudja mi mindennel szennyeződött be a hosszú évek alatt. Ecetes vizes ronggyal mostam le. A kép ne tévesszen meg ez már a lemosott arca .)


.....műhelyemben éppen a radiátort szerelte apukám, a garázsban megfagytam, a kis nappalinkban "lefestett vendég bútorok kerültek"  várják, hogy a gazdáik érte jöjjenek :) azaz káosz és helyhiány kint is bent is
így az apró előszobánkba cipelte édesem Az Asztalom :)


Egyik kedvenc lapos, ferde végű ecsetemet használtam. A festék agyon jól fedett, könnyen terült de inkább  az egyenletes szép ecsetvonásokat kívánja. Nem hígítottam ennél a rétegnél egyáltalán.
kb: 1.5m2 felületre, fél doboz festék kellett. (1doboz 230ml)


Ha egy sima bordó asztalt akartam volna nem festek rá még egy réteget, mert szép lett már így is.
Mivel ismertek nem lepődtök meg, hogy eszem ágában sem volt egyszínű "szép" asztalt festeni saját magamnak :)


Így 40 perc után elkezdtem a második réteget. Itt már vízbe mártogattam az ecsetet és így nagyon szép egyenletes sima felületet értem el.


..ennél a pontnál meginogtam kicsit......... átfutott az agyamon, hogy így hagyom, mert nagyon jól nézett ki a fekete asztallappal.
A vizezés miatt a második rétegre elég volt negyed doboz festék.


A csiszolásnál teszteltem számos szemcseméretet, vásznat, vizes csiszolót, papírt, szivacsot
amivel eredményt értem el a 120 csiszolóvászon volt. Na ez merőben eltér az eddigiektől.


Nagyon gyorsan eltömődött, sokat  elhasználtam. Kicsit ragacsos korom szerű por jött le.
Ami iszonyúan kiszárította a kezem, tudom- tudom kesztyű!!!!!!!!!



Portalanítottam (koromtalanítottam) majd Annie Sloan Clear waxal fixáltam.
A kis fogantyúk nem csavarozva voltak így egy -egy jól irányzott kalapácsütéssel letörtem őket és végre felszögeltem a (hosszú hónapokkal ezelőtt a Keletinél az aluljáróban vásárolt 4db-ot 800Ft-ért igazi nehéz réz fogantyúimat)
a másik kettő fogantyú kisebb, pont az asztalhoz tartozó hokedlifiókokra lesz majd jó :) és a megmaradt festékek is pont elegendőek lesznek.








Szeretettel Erika

Ha tetszett megtalálsz naponta a facebook-on Az Asztalom

Népszerű bejegyzések