Bútor kozmetika

A BB Stúdióban jártam de nem én szépítkeztem........

Kozmetikus barátnőm megkért, fessem be a laminált bútorát a stúdiójában.
..... azt előre tudtam érhet meglepetés, mert fényes laminált a vitrin felülete, de mivel lesz rá két teljes napom ....................így megoldható


a választott szín Annie Sloan Prue White azaz fehér mint a frissen hullott hó :) a kép alapján nem nagyon értettem, miért kell fehérre festeni............... hiszen fehér ........



Csütörtök reggel 8h- ban állapodtunk meg, a festéket szerdán meghozta a futár, édesem két szabadnapot írt be magának azaz csak nagyon korán és késő este vállalt betegeket minden jól indult.




Megérkeztem és egyből megértettem, miért kell a fehéret fehérre festeni


a szempilla festő por bizony ilyen elszíneződéseket okoz

Majd szembesültem a munka legnehezebb részével ugyanis.......
 nem sokkal utánam, megérkeztek a burkolók .......majd a festők......... és a takarítók is :) 
én voltam az egyetlen "mobil" dolgozó, akár hová cuccoltam, szinte mindig és mindenhol útban voltam valakinek............és hányszor hallottam bocs csak alig értem hozzá :)

 Mivel nem csak elszíneződött de nagyon sérült sok helyen púpos volt a bútor felülete nem javasoltam a teljesen fehéret, mert az a hibákat csak kiemelte volna.

- Akkor csiszoljuk vissza :)  legyen "vintage fehér" kérték
- de MIT? a fehér festék alól a fehér laminált műanyagot  vagy alatta a furnért?

A vitrin hátlapja szép halvány Oliva szín volt, mivel nem bízok semmit a véletlenre így egy egész "festékarzenállal" van tele a csoda bőröndöm ezért könnyedén ki tudtam keverni egy ugyan olyan színt :) 

.......................evés közben jön meg az étvágy :) így még ők is rám vártak :)





- Akkor halvány Oliva legyen az alap! kérték

 alul zöld, majd rá a fehér (próbáltam lobbizni a teljes zöld mellett) 

- Mert csak az éleken lehet visszacsiszolni hiszen laminált............. és nincs fa erezet .............és különben is erre már nem tudok egyenletes hófehéret festeni .......


a háttérben lévő csap volt az egyetlen működő vízforrás és ezzel elmondtam ugye mindent :( 
hát nem egyszer kellett a "cseppes" részt átfesteni pedig mindenki nagyon de nagyon vigyázott.....

ez a legegyszerűbb módja, hogy megvédd az üveget
na ez a rémes kategória

(ne szedjétek ki a régen összerakott IKEA polcokat, mert csak nagy nehezen lehet visszatenni, hiába csiszolod vagy gyertyázod, szappanozod)
 és mivel már minden egyszer zöld lett majd ismét fehér majd még egy réteg fehér, és
a visszacsiszolás sem segített Blaaaaaaááááááá ronda, ronda, ronda 

és már csütörtök este fél tíz .......................

és jött a telefon!!!!! az anyukám hívott a Buda nem bír elaludni nélkülem és ordítva hív
 (édesem Pesten az Atit hozta haza a színházból) 

pánik a fejemen :(     
....     ééés .....megkaptam a ZÖLD utat induljak haza és holnap reggel mindent újra
ZÖLDRE festhetek és szabad kezet kapok csak legyen szép!!!!

Egyik kezemben egy dobozban a koszos ecsetek áztak a másikban táska, telefon és már a kertben hallom a kicsit :((((((((( rohanás és egy banális fejre esés ..................értsd szó szerint, ugyanis 
beleakadt a lábam a derekamra kötött melegítő kapucnijába 

a derekam meghúztam, mert próbáltam nem elesni, de persze elestem....... minden szerte szét ....telefon, ecsetek és a jobb CSUKLÓM....... 
"bevánszorogtam"
Budám ugrott az ölembe úgy festékesen, porosan, össze vissza törve és mire felértem vele az emeletre, igaz még hüppögve de édesen aludt 

ahogy édesem hazaért "kezelésbe vett" nem törött semmim csak húzódott így akkupunktúrás tűket szúrt a derekamba és csuklómba majd "egy pár kínai tapasz" jég és alvás.

Reggelre kék zöld lett a csuklóm a hüvelyk ujjam csirke comb méretűre dagadt de azért mozgott Buda még aludt Tarát én vittem az oviba és mentem a kozmetikába.

8h Kezemen fásli és kezdhetek mindent előröl tehát 
ZÖLD
 és 11h-kor már pakolni szeretnének a vitrines szekrénybe!!!!!!!!!!

Ismét színkeverés és a felismerés NEM lesz elég a festék csak a vitrinre :(

BÁBÁBÁMMMMMMMMMM

és mivel Annie Sloan Chalk Painttel festek mondanom sem kell, hogy nem szaladhattam a sarki festékboltba egy kis utánpótlásért. 
Ezért S.O.S  telefonos segítséget kértem és hála Biankának, aki kisegített 1l Prue színnel és édesemnek aki Budával azonnal autóba ült és Budapestről kiszállítmányozta nekem a festéket.

Én ezalatt összeszorított foggal, őrült módjára járattam a szinte nem is mozgó csuklómat. Mivel jó volt már az alap :) (három réteg az három réteg) viszonylag gyorsan szép zöld lett a vitrin. Majd bekapcsoltunk egy hősugárzót ami fújta a meleg levegőt a szekrény alsó részére én pedig a felső részt hajszárítóval szárítottam. Óvatosan visszacsiszoltam 420-as csiszoló vászonnal.
Mikor megszáradt, lelakkoztam Annie Sloan lakkal, ismét szárítottam majd még egyszer lelakkoztam és 11-kor lehetett bepakolni a sok -sok finom illatú kencefincét és tégelyt.

itt még szárad a lakk









 Úgy festettem és antikoltam a bútorgombokat ahogy Kicsi ház Kata mutatta, egy deszkát kifúrattam 16x majd felcsavaroztam rá a gombokat. 



A festék megérkezésével gyorsan festettem a mosdószekrényt ......sajnos többször.........mert rosszul viseli a vízcseppeket a krétafesték  és a burkolók vödre óriási volt :( amit mindig nagyon gyorsan kellett forró vízzel megtölteni.








Gyönyörű lett a végeredmény!........... a halvány oliva szín tökéletesen illik a tejeskávé falakhoz a sötét oliva bordűrhöz a függönyökhöz és a cserépkályhához.

De itt a lényeg úgyis Anna a mesterkozmetikus aki szakmája megszállottjaként dolgozik heti 5 nap 
10-20h ig (és még így is nehéz hozzá bejutni)

Hihetetlen energiáját és maximalizmusát mutatja, hogy egy hónapos felújítást egy hét alatt véghezvitt ( falbontás a mozaik csempe, üveg tégla, teljes festés, burkolás stb-stb) úgy, hogy a vízszerelő miatt 1 napot álltak (ezért volt a csütörtöki torlódás)
 ............szombaton nyitás!  ha az ég a földel összeér akkor is............... és mindezt határozottan de végig nagyon kedvesen ......



                              A bútorokra azt mondta Anna úgy készültek mint a jó smink
                                 - lassan menet közben alakult és a végére lett tökéletes :) 

Szeretettel Erika

ui: soha nem volt dolgom még ilyen fantasztikusan jó illatú szekrényekkel 

Az Asztalom itt is megtalálsz :)


Népszerű bejegyzések