Az Ajtó

 A lakás új stílus kap........"szürke, bézs, natúr" a sötét mahagóni színűre pácolt nyílászáróknak így menniük kell.
Schmidt Eszter lakberendező keresett fel
 - Meg tudom-e oldani, hogy antik hatású szürkét varázsolok belőlük.
DE csiszolni, vegyszerezni, napokig száradó oldószeres festékeket használni nem lehet, mert a család a lakásban lakik a felújítás alatt.  Csak délelőtt munka és iskola időben lehet dolgozni, mert késő délutánonként a család már használni szeretné az egy légtérben lévő életteret. (nappali, konyha, étkező)

A válasz IGEN megtudom :)






A belső ajtókat egy mozdulattal le lehet emelni így azt célszerű fektetve festeni.
Szürkés antikolt ajtót szerettek volna.
A színválasztásnál szem előtt tartottuk az új tapéta, kanapé, padló színvilágát és hangulatát.............. de tapasztalatból mondhatom a praktikum is számít ha valakinek kicsi gyerekei vannak.........
Ugye pontosan tudjuk miért jobb ha kicsit sötétebbek az ajtók? :)


Az első réteg Annie Sloan Old White lett hogy a visszakoptatásnál szép fehér rész bújjon elő. A második réteg AS French Line lett amin Old Whitetal világosítottam egy kicsit :)

A már bevált AS ecsetemet és a ferde végű lapos ecseteket használtam. A zárnál én maszkoló szalagot használtam de a három csavar tartotta zárat könnyedén el lehet távolítani. Csak egy nedves ruhás áttörlés kellett, nem volt szükség semmilyen zsíroldásra. (ezt mindig az adott felület és a józan paraszti ész határoz meg)


Már az első réteg AS Old White is tökéletes fedést biztosított nem hígítottam a festéken csak egy leheletnyit vízbe mártottam az ecset végét ha már nem terült rendesen.


A második réteg a világosított AS French Line


320-as csiszoló vászonnal csiszoltam vissza az éleknél majd portalanítás és Clear waxal fixáltam. 
(kis területenként haladva ecsettel viszem fel a waxot és egy puha pamut ronggyal azonnal áttörlöm éppen érintve a felületet "selymesre simogatom" ezt a lépést a workshopon megtanulhatod :) mert ez a lelke


sötét waxal díszítettem



a műanyag részeknél akadhatnak gondok :( nem csak az ablaknál



de minden megoldható......valahogy






A biztonsági bejárati ajtókat (nem ajánlatos leszedni) a helyén festjük
itt is először fehér azután szürke
a kazetták műanyag szilikonnal lettek betéve ????????????????????????????
hát az jó nagy kitolás..........sok- sok tesztelés és fejtörés után lett rá megoldás :) :)





tökéletes fedés pedig műanyag szilikon az illesztésnél






a waxolás másnapján a nyílászárókat AS lakkal lelakkoztam.


Ez egy másik helyszín az eljárás ugyan az csak natúr fa ajtó
az első réteg AS Olive a második réteg Chateau Grey világosítva csak itt szépen vissza lehet csiszolni a fa erezetét :)





Elnézést a "nagyon gyors és gyakorlatias posztért de az időmbe mostanában az írás nehezen fér bele
Felmerülő kérdésekre a Az Asztalom oldalon tudok válaszolni :)

Szeretettel Erika

Népszerű bejegyzések