Stencilezés falon, ládán és szekrényen

Hengerrel, ecsettel és szivaccsal

Nem vagyok az a precízen, pontosan, kimérem, megtervezem, újra átgondolom, ismét kimérem típus.
Ezért ez a stencilezősdi nekem külön kihívást jelentett :)

 ja és nem szeretek próbálgatni............................ élesben készítek mindent.


I.   Mikor nagy örömömre megérkezett a Decor Labor ajándéka az első amin kipróbáltam a Limoges stencilt a saját hálószobánk ferde mennyezete volt :) és minden papírformát felrúgva teljesen "ad hoc" módon kezdtem el használni.



A festéktartó bal oldalába Annie Sloan Chalk Paint Burgundy a jobb oldalába Arles színt öntöttem.
Egy száraz, hosszú de vékony szivacshengert mártottam a festékbe, majd a recés részen sokszor átgurítottam, hogy lejöjjön a felesleg.





A sablont minden rendszer nélkül, egyszerűen rátettem a ferde falra majd átgurítottam rajta a hengert és ezt ismételtem meg össze vissza.



Itt Annie Sloan Chalk Paint Paloma került a bal oldalra és Duck Egg Blue a jobb oldalra.
Ezzel a kombóval is a még szabad felületeket befestettem az előzőekhez hasonlóan.

Majd Olive balra és Arles szín jobbra erről már nincs fotóm :(  ezt már a többi tetejére is tettem.


A nagy AS ecsetem hegyét belemártottam Old White színbe és a dry brush technikával átfésültem az egészet.

Ezek után csak Old White került a hengerre és azzal is "átstencileztem" itt ott a mennyezetet.
Végül 400 as csiszolópapírral megcsiszolgattam a felületet majd portalanítottam.








Hogy mit is akartam ebből kihozni?
egy kopott, régi felületet mintha cafatokban lógna a régi tapéta és alatta látszana a vakolat ................. ennek a stílusnak van neve is.................. de fogalmam sincs mi az ....................egy boutique hotelben láttam hasonlót :) a kép élénken él róla a fejemben.

 Örömmel venném ha egy hozzáértő "stílus szakértő" ezt elmondaná nekem.

"Nagytotál" képet nem tudok mutatni, az elkészült műről, mert szemből és alulról fényképezve csak ez látszik. A szoba egyik oldala teli üveg amivel szemben nem tudok képet készíteni a szemközti falon a Buddhista oltárunk van amiről viszont nem szeretnék képet készíteni.

Sejtem, hogy sok követőm nem lesz ebben a technikában, de legalább tudjátok, hogy így is lehet
"Az Asztalom után szabadon"



II. A láda volt a következő célpont. 
A színkombináció első réteg  Burgundy második Paloma visszacsiszolva (ez egy szekrénymegrendelés színtesztje is volt egyben) a stencil színe Duck Egg Blue.
A mintát a láda széléhez igazítottam alul és jobb oldalon ez volt a "vízmértékem" felül túllógott, maszkoló szalaggal körberagasztottam.
Minimális festék, a nagy AS ecset hegyére és tunkoló, csavaró gyengéd mozdulatok.


 Itt tovább olvashatod Láda stencilezés




III. Szekrény belső

Eredetileg hengerelt mintát terveztem ennek a szekrénynek a belsejébe de ez a stencil őrület mindent felborított :)


Most az ajtókazetta "felső belső" peremét választottam "vízmértéknek" a stencil három függőleges pöttyét az oldalához igazítottam és ismét maszkolószalaggal rögzítettem



Sadolin antik tölgy színű vastaglazúrral festettem le a belső ajtókazettákat ez lett az alap. A szekrény második rétege Annie Sloan Duck Egg Blue színű és így ezt a színt vittem fel a stencilre is.
 A festékes dobozt még felnyitás előtt jól felráztam és most a tetejében maradó festékbe mártottam egy egyszerű új száraz mosogatószivacs egyik csücskét és finoman rásimogattam a festéket. Pár perc múlva szedtem is le a sablont.



Utána a minta szélén a függőleges három pontot illesztettem egymásra így a pöttyök dupla festéket kaptak és a felső részhez illesztettem ismét.
Nem elég, hogy festődudor nőtt a középső ujjamra még a  körömágyam is begyulladt a festékektől, úgyhogy ezentúl használnom kell a kesztyűt.
(gondolom kitaláljátok kivel voltam kesztyűt venni :) hát persze, hogy Tara választotta nekem ezt a "gyönyörű" rózsaszínt)


Ez a rész nem volt egyszerű de mivel klasszul hajlik a sablon azért megoldható
 (de most nem én fényképeztem)


Már csak Dark Wax kellett a végén 



és kész is lett a kazetta szegélyek French Line színűek






Szeretettel Erika

Az Asztalom oldalon megtalálsz :)

Népszerű bejegyzések