Hogyan festettem ASCP-vel fagerendás mennyezetet 2. rész

Nem állok túl jól az időbeosztással mostanában. Nem tudom "papírra" vetni a munkáim, mert örülök ha el tudom őket időre végezni.
Már a jobb kezem középső ujjára nőtt egy "ecsetfogó dudor" itt támasztom az ecsetet festés közben, de biztosan lesz csendesebb időszak is a megrendelésekben és akkor majd "gépelő dudort" növesztek annyi elmaradást kell pótolnom.



Ott hagytam abba, hogy két rétegben befestettem a plafont. A lakásnak egy "eldugottabb" szegletén kipróbáltam a minimális csiszolást és a terv szerinti lakkozást.



Első ránézésre minden remekül ment ..................szépen előjöttek az erezetek ahol meg- meg csiszoltam ott kicsit koptatott hatású gyönyörű felületet kaptam.
 Majd létrára fel - létráról le, nézegetem gyönyörködök, simogatom és egyszer csak mintha sárgulna!
Nézem innen- nézem onnan biztosan a fények játszanak velem, mint az elmúlt napokban többször is
 ( festettem reggel, délben, este, esőben, verőfényben, steklámpánál)
De nem a fények játéka volt :( tényleg foltokban SÁRGULT és átütött a beázás



Na itt majdnem megütött a guta ......
de így utólag mondhatom, hogy okosan megérzésre csak 9 nm -t készítettem el ezért kis csiszolás után, újrafestettem a két réteget és kezdtem az agyalás ..............Mi is legyen most
először azt találtam ki, Waxolok
ezért véleményt, tanácsot és hozzávalókat kértem Enikőtől
mivel ilyen és ehhez hasonló munkát közel s távol nem vállalt be még senki, tapasztalatról nem tudtunk beszélni de persze a hozzávalókat Clear wax biztosította volna.
nem számít, hogy már meg van 20 l lakk és tudom őrült munka lenne de azt akartam, hogy gyönyörű legyen.
Ismét PRÓBA most már tudatosan
waxolás, visszatörlés, simogatás (hátborzongató érzés, hogy ezt kell csinálni még 109nm-en keresztül) de az eredmény szép selymes felület ami pár perc elteltével ismét SÁRGUL
ezt elfelejtettem lefotózni
mert majdnem újra kellett éleszteni ............a tündéri házaspár (a megbízóim) végig biztattak, jó lesz szép lesz, ne idegeskedjek ők bíznak bennem
Hát pont ez az, hogy bíznak bennem és én meg cak SÁRGA gerendákat produkálok...................
....csiszolás újra majd két réteg festék és jött megint a matek mihez is kezdjek?????

Kiválasztottam egy sarkot, levágtam egy kis darab csiszoló papírt (4x3cm) és nagyon finoman elkezdtem visszacsiszolni minden négyzetcentiméterét a felületnek. A 180-as durva, leszedett mindent a 380-as túl finom) Lassan óvatosan szinte alig érintve csak simogatva a befutó a 240- es csiszolóvászon lett. Szép lassan az erezeteknél mindenhol előbújt az Olive szín, amit eddig a lakkal vagy a waxal simán elértünk minimális visszacsiszolással most azt cm-ről cm-re haladva értem el.

TADADADAAAM
A felület gyönyörű színű és selymes mint a baba popsija nem lett sárga nem látszik a beázás a korom  a gyanta és az öreg ördög tudja még mi nem.



Végre megvan a megoldás!
 a feladat adott:
- Eri kösd fel a gatyád és gyengéden, lehelet finoman simogass végig 110nm-t egy  4x3cm nagyságú csiszolópapírral.

35 ív csiszolópapírt használtam el
1 ívet 12db-ra vágtam azaz (420db) ilyennel csiszoltam végig 110nm minden mm-ét. 

itt azt hiszem kínomban nevetek
itt már rendesen kellett mantráznom 

Ez itt a legeslegutolsó simítás :)

Felirat hozzáadása
Kész lettem





a fa fuga kereteket is sikerült eltüntetni





A festők szakemberek mikor vissza jöttek az oldalfalakat befejezni, ámulattal nézték, hogy "aművésznő" nem pancsolta oliva zöldre a falakat, pedig ők felkészültek a legrosszabbra is. Sőt mikor megtapintották a gerendákat ámultak, hogy lehet ennyire selymes :) elmondtam, hogy csiszoltam és azt mondták rá bolond vagyok és nevettek :)  ebben igazuk van, de végül is megérte, mert gyönyörű lett.



Minden jó ha vége jó!
Sikerült megvalósítanom a család elképzelését. Légiesen könnyű és homogén felületet kaptak de mégis látszik a fa gyönyörű erezete.
Ebbe a házba még később benézünk majd, mert készítek ide két szekrényt és beállításra kerül  Az ajtó is.


Erre a képre Annie Sloan ezt válaszolta

Annie Sloan Beautiful! So soft and light instead of the harsh pine colour.


Nagyon meghatott, mert pont ezeket a szavakat használták a megrendelőim mikor leírták milyen plafont szeretnének.

Szeretettel Erika

Ha tetszett megtalálsz  Az Asztalom oldalon

Népszerű bejegyzések